Wat is Connected Shipping? Een compleet overzicht
18 Nov 2024
Wat is Connected Shipping?
Pakketbezorging is een cruciaal moment voor je klanten. Als pionier in Connected Shipping verbindt Sendcloud de verschillende onderdelen van je verzendproces, waardoor je leveringen écht impact hebben.
Traditionele verzending verloopt volgens een strak, lineair proces en houdt geen rekening met de groeiende verwachtingen van consumenten en de impact op je bedrijf.
Snelle levering, gratis retourneren—met een verouderd proces kun je niet aan de nieuwe verwachtingen voldoen.
Vervoerders zouden je merk moeten vertegenwoordigen. Maak de juiste keuze in vervoerders op basis van data, niet alleen je onderbuikgevoel.
E-commercegiganten hebben meer middelen om onverslaanbare prijzen te bieden. Je hebt een manier nodig om je te onderscheiden.
De verzendcyclus is een model dat de klant centraal stelt in je verzendstrategie. Het gaat om het continu verbinden van de klantreis om leveringen impactvol te maken.
Succesvolle e-commerce merken slagen door een klantgerichte verzendstrategie toe te passen. Ze zien verzending niet als een logistische taak, maar gebruiken vervoerders en tools om van verzending een ervaring te maken die hen onderscheidt in een concurrerende markt.
Flexibele verzendopties
Klanten verwachten een snelle, gratis en flexibele verzending. Wanneer dit niet wordt aangeboden, resulteert dit vaak in verlaten winkelwagentjes.
Verwerk bestellingen nauwkeurig en snel, zodat klanten hun artikelen op tijd ontvangen.
Verzenden zoals klanten verwachten
Bied verzendmethoden van verschillende vervoerders aan, zodat klanten de optie kunnen kiezen die hun voorkeur heeft.
Nauwkeurige tracking updates
Bied realtime tracking-updates over leveringen en vertragingen, zodat je klanten altijd goed geïnformeerd en tevreden blijven.
Proactief bezorgproblemen oplossen
Los problemen bij de bezorging snel op om gefrustreerde klanten te voorkomen en hun vertrouwen terug te winnen.
Eenvoudig en online retourneren
Laat klanten retourzendingen zelfstandig afhandelen met een geautomatiseerd, probleemloos proces.
Kies vervoerders op basis van prestaties
Werk samen met betrouwbare vervoerders om vertragingen en beschadigde goederen te voorkomen, zodat je merkreputatie behouden blijft.
Het gaat niet alleen om het verplaatsen van pakketten, het draait om het verbinden van je operaties, tools en vervoerders om je een concurrentievoordeel te geven.
01
De verwachtingen van de consument worden vervuld
Online shoppers krijgen een gepersonaliseerde service van checkout tot retouren, terwijl de meeste contactpunten volledig geautomatiseerd zijn aan jouw kant.
02
Consumenten worden loyale klanten
Een positieve klantbeleving is de beste strategie voor klantbehoud. Je marketinginspanningen worden beloond, omdat loyale klanten vaker terugkeren en aankopen doen.
03
Klanten geven iets terug
Klanten die verbonden zijn met een merk zijn zorgvuldiger met retouren, vergevingsgezinder bij fouten, en geven eerder positieve beoordelingen.
04
Vervoerders worden merkambassadeurs
De vervoerders waarmee je verzendt, vertegenwoordigen je bedrijf door betrouwbare en efficiënte leveringen, evenals positieve interacties met je klanten.
Traditionele verzendmethodes voldoen niet meer aan de steeds hogere klantverwachtingen. Bovendien maakt het werken met verschillende tools en contactpunten het lastig om een impact te maken. Connected Shipping zorgt voor snellere en betrouwbaardere leveringen, waardoor je shoppers kunt omzetten in loyale klanten. Zo gebruik je verzending als concurrentievoordeel en onderscheid je jezelf van de grote e-commerce spelers.
Verander eenvoudig van vervoerder zonder verplicht te zijn om volumecontracten af te sluiten.
Bied cross-sell producten aan tijdens het volgen van pakketten en vergroot tegelijkertijd je aantal sociale volgers.
Je onderbuikgevoel is waardevol, maar met data kun je beslissingen nemen die echte impact hebben op je organisatie.
Het geheim is om de klant centraal te stellen, in plaats van alleen de ontvanger te focussen.
Winkels zien verzenden slechts als een noodzaak en laten waardevolle kansen liggen.
Succesvolle merken zetten de klant centraal in hun verzendstrategie
Je staat er niet alleen voor als het gaat om het aanpassen aan de groeiende consumentenverwachtingen. Wij helpen je stap voor stap.
© 2024 Sendcloud | Algemene Voorwaarden | Privacy & GDPR Policy | KVK: 66572959 | BTW: NL856613897B01
Automatiseer je verzendproces en bespaar tijd, moeite en geld.
Behoud tevreden klanten met een moeiteloze retourervaring.
Bied klanten de beste vervoerders en bezorgopties bij het afrekenen.
Verras klanten tijdens het wachten met unieke tracking opties.
Pick en pack beter om orders sneller te verwerken.
Kies uit 50+ beschikbare integraties
Koppel met 100 verschillende vervoerders.