Net begonnen?
€0 per maand
Begin direct met verzenden – zonder contracten en zonder abonnementskosten!
Lite
€29/maand
+ €0.10 per label
€25/maand
+ €0.10 per label
Voor e-commerce ondernemers die alles rondom verzending op één plek willen samenbrengen.
-
3 gebruikers
Voeg teamleden toe met verschillende rollen en toegangsrechten aan één Sendcloud-account. -
3 gekoppelde shop integraties
Koppel je webshop, WMS, ERP of een van de 100+ ondersteunde tools om je ideale verzendervaring te creëren. -
5 verzendregels
Stel verzendregels in om de keuze van vervoerder, pakketverzekering en andere terugkerende taken te automatiseren -
Max. 400 labels/maand
Max. 4800 labels/jaar
Het maximale aantal verzendlabels dat is inbegrepen in je abonnement.
Wat is inbegrepen:
-
Sendcloud's verzendtarieven
Wij bieden kortingstarieven van grote Europese vervoerders, waarmee je toegang krijgt tot duizenden verzendmethoden zonder je te hoeven binden aan vervoerderscontracten. -
Gebruik je eigen vervoerderscontract
Upload je eigen contract en profiteer van je zelf onderhandelde tarieven. -
Pick-ups vervoerders
Organiseer het ophalen van pakketten door een vervoerder op jouw locatie, wekelijks op een vaste dag of als eenmalige ophaling. -
Douanedocumenten
Maak internationale verzending net zo eenvoudig als binnenlandse, met automatisch gegenereerde documenten. -
Servicepuntkeuze bij de checkout
Stel een servicepuntkeuze in tijdens de checkout, zodat klanten op een kaart een locatie kunnen kiezen voor de bezorging van hun pakketten. -
Trackingmeldingen via e-mail, SMS en WhatsApp in twee talen.
Stuur automatisch gepersonaliseerde meldingen via verschillende kanalen naar je klanten zodra hun pakket is gescand bij een belangrijke bezorgmijlpaal. -
Ondersteuning via e-mail en live chat
Krijg snel hulp bij alledaagse vragen via e-mail of live chat, zodat veelvoorkomende problemen tijdig worden opgelost.
Growth
€89/maand
+ €0.09 per label
€75/maand
+ €0.09 per label
Voor ondernemers en specialisten die hun verzendproces willen automatiseren en de klantbeleving na aankoop willen verbeteren.
-
5 gebruikers
Voeg teamleden toe met verschillende rollen en toegangsrechten aan één Sendcloud-account. -
5 gekoppelde shop integraties
Koppel je webshop, WMS, ERP of een van de 100+ ondersteunde tools om je ideale verzendervaring te creëren. -
10 verzendregels
Stel verzendregels in om de keuze van vervoerder, pakketverzekering en andere terugkerende taken te automatiseren -
Max. 1000 labels/maand
Max. 12 000 labels/jaar
Het maximale aantal verzendlabels dat is inbegrepen in je abonnement.
Alles in Lite, plus:
-
Pack & Go
Versnel het verwerken van bestellingen in magazijnen of verpakkingslocaties, zodat je meer bestellingen in minder tijd kunt verpakken, met of zonder barcodescanner. -
Gepersonaliseerde trackingpagina met promoties
Vervang de standaard trackingpagina van de vervoerder door een gepersonaliseerde pagina in jouw huisstijl. Voeg een promotiebanner of Instagram-post toe om de betrokkenheid te vergroten. -
Trackingmeldingen via e-mail, SMS en WhatsApp in acht talen.
Stuur automatisch gepersonaliseerde meldingen via verschillende kanalen naar je klanten zodra hun pakket is gescand bij een bezorgmijlpaal. -
WhatsApp chat voor post-purchase communicatie
Stuur gepersonaliseerde tracking-updates en gebruik live chat via WhatsApp Business om bezorgproblemen snel op te lossen. -
Automatisch klantbeoordelingen aanvragen
Stuur geautomatiseerde e-mails of WhatsApp-berichten nadat het pakket geleverd is, om verifieerbare beoordelingen te verzamelen op Trustpilot en andere beoordelingssites. -
Telefonische ondersteuning
Neem contact op met ons supportteam via de telefoon voor directe, persoonlijke hulp bij urgente of complexere vragen.
Premium
€175/maand
+ €0.08 per label
€149/maand
+ €0.08 per label
Voor bedrijven die uitbreiden naar nieuwe markten en hun retourlogistiek efficiënt willen beheren.
-
10 gebruikers
Voeg teamleden toe met verschillende rollen en toegangsrechten aan één Sendcloud-account. -
Onbeperkte gekoppelde shop integraties
Koppel je webshop, WMS, ERP of een van de 100+ ondersteunde tools om je ideale verzendervaring te creëren. -
Onbeperkt aantal verzendregels
Stel verzendregels in om de keuze van vervoerder, pakketverzekering en andere terugkerende taken te automatiseren -
Max. 10.000 labels/maand
Max. 120 000 labels/jaar
Het maximale aantal verzendlabels dat is inbegrepen in je abonnement.
Alles in Growth, plus:
-
Geautomatiseerd retourbeheer
Beheer retouren efficiënter met een selfservice retourportaal, retourregels, retourgoedkeuringen, ondersteuning voor internationale retouren, vooraf geprinte labels, betaalde retouren en QR-code retouren, en meer. -
Gepersonaliseerd retourportaal
Laat klanten zelf een retourlabel aanvragen via een selfservice retourportaal in jouw huisstijl. Bied opties aan om de retourmethode, terugbetalingsmethode, retourreden en meer te kiezen. -
Trackingpagina-analyse
Verbind Google Analytics 4 met je gepersonaliseerde trackingpagina om inzicht te krijgen in hoe klanten ermee omgaan. -
Verzendanalyse
Monitor en analyseer belangrijke verzendstatistieken, opgesplitst per vervoerder, verkoopkanaal of markt. -
White label branding
Verwijder het Sendcloud-logo van je trackingpagina en retourportaal en vervang het door je eigen branding, zodat je een consistente bezorgervaring voor je klanten creëert.
Pro
€799/maand
+ €0.07 per label
€679/maand
+ €0.07 per label
Voor bedrijven die actief zijn in meerdere markten en een volledig geoptimaliseerde klantervaring willen bieden.
-
Onbeperkt aantal gebruikers
Voeg teamleden toe met verschillende rollen en toegangsrechten aan één Sendcloud-account. -
Onbeperkte gekoppelde shop integraties
Koppel je webshop, WMS, ERP of een van de 100+ ondersteunde tools om je ideale verzendervaring te creëren. -
Onbeperkt aantal verzendregels
Stel verzendregels in om de keuze van vervoerder, pakketverzekering en andere terugkerende taken te automatiseren -
Max. 30 000 labels/maand
Max. 360 000 labels/jaar
Het maximale aantal verzendlabels dat is inbegrepen in je abonnement.
Alles in Premium, plus:
-
Cross-border verzendpartners
Werk samen met onze geverifieerde cross-border verzendpartners voor snellere transittijden en meer concurrerende internationale tarieven. -
Dynamische leveringsopties in de checkout
Laat klanten bij de checkout kiezen uit meerdere verzendopties om de conversieratio te verhogen. Toon een geschatte leverdatum, de duurzaamheidsbeoordeling van de vervoerder en meer. -
Vervoerdersupportbeheer
Organiseer tickets, claims en statussen voor je klantenserviceteam op één plek, zodat verzendproblemen sneller worden beheerd en je zonder lange onderzoeken van vervoerders terugbetalingen kunt ontvangen. -
Verzendoplossing voor marktplaatsen
Als je een marktplaats runt, stelt onze Marketplace API je in staat om je verkopers te koppelen aan meer dan 100 vervoerders, terwijl je hen flexibelere bezorgopties biedt voor hun kopers. -
Customer Success Manager
Je toegewijde CSM ondersteunt je tijdens onboarding en implementatie, helpt je prestaties te beoordelen in kwartaalbeoordelingen en biedt doorlopende ondersteuning en expertise. -
Begeleide onboarding
Onze speciale onboardingservice zorgt voor een snellere doorlooptijd door begeleide accountinstellingen, vervoerdersactivering, integratie met essentiële systemen en gespecialiseerde training. -
Evaluatie en optimalisatie van je verzendstrategie
Onze verzendexperts beoordelen je huidige verzendstrategie en adviseren hoe je je logistieke processen kunt optimaliseren om workflows te verbeteren en kosten te verlagen.
Free
€0/maand
Voor jouw eerste stappen in de e-commerce wereld. Geen vervoerderscontract nodig.
-
1 gebruiker
Eén teamlid met één rol en toegangsniveau tot één Sendcloud-account. -
2 gekoppelde shop integraties
Koppel je webshop, WMS, ERP of een van de 100+ ondersteunde tools om je ideale verzendervaring te creëren.
What’s included:
-
Sendcloud's verzendtarieven
Wij bieden scherpe tarieven bij grote Europese vervoerders – toegang tot duizenden verzendmethodes, zonder vervoerderscontracten. -
Sendcloud Verzend Bescherming
Verzeker je pakketten tegen schade, verlies en diefstal. -
Douanedocumenten
Maak internationale verzending net zo eenvoudig als binnenlandse, met automatisch gegenereerde documenten. -
Trackingupdates per e-mail
Informeer je klanten automatisch zodra hun pakket klaar is voor verzending. -
Handmatige retourverwerking
Maak eenvoudig labels voor retourzendingen met behulp van het retourformulier. -
Ondersteuning via e-mail en live chat
Krijg snel hulp bij alledaagse vragen via e-mail of live chat, zodat veelvoorkomende problemen tijdig worden opgelost.
Enterprise
Oplossing op maat
Voor bedrijven met unieke bedrijfsstructuren of op maat gemaakte tech-stacks, die behoefte hebben aan uitgebreide ondersteuning, maatwerkontwikkeling en geavanceerde data-inzichten.
Op maat gemaakte oplossingen voor:
-
Op maat gemaakte integratie van vervoerders, ontwikkeling van functionaliteiten, workflowautomatisering en API-beheer, beschikbaar op aanvraag.
-
Zorg voor de optimale keuze van vervoerders met voorlopige inzichten in de prestaties van vervoerders en benchmarks. Monitor de leveringsprestaties om proactief in te spelen op problemen en je klanten op de hoogte te houden. Maak gebruik van objectieve prestatieverslagen bij onderhandelingen van vervoerderscontracten.
Shipping Intelligence
-
Beschikbaarheid voor hoge prioriteit en kritieke kwesties, zodat klantoperaties ook buiten kantooruren gegarandeerd blijven.
Uitgebreide ondersteuning en aangepaste serviceniveaus met een toegewijde Customer Success Manager.
-
Op aanvraag beschikbaar: Technical Support Manager
Max. zendingen/maand Max. zendingen/jaar
Korting verzendkosten
Prijs per verzendlabel
Prijs per verzendlabel na overschrijding van de maandelijkse limiet
Gebruikers
Vervoerders
Shop integraties
API-toegang
Sendcloud's kortingtarieven
Verzend met je eigen vervoerderscontract
Vergelijk verzendmethoden
Slimme aanbevelingen
Schakel vervoerders direct in of uit
Creëer verzendlabels
Verzendregels
Sendcloud Verzending Bescherming
Plan het ophalen van pakketten
Douanedocumenten
Internationale verzendpartnerschappen
Betaling bij levering
Stel je merk(en) in
Productendatabase
Bestellingen importeren van je verkoopkanalen
Order management dashboard
Verzendlabels afdrukken
Pakbonnen afdrukken
Picklijsten afdrukken
Pack & Go
Artikels scannen
Stel regels in voor verzenddozen
Stel productlocatie in
E-mailmeldingen voor tracking
SMS-meldingen voor tracking
WhatsApp-meldingen voor tracking
Zakelijk WhatsApp
Trackingnotificaties in meerdere talen
Gepersonaliseerde trackingpagina
Instagram-post en promotiebanner
Google Analytics voor je trackingpagina
Zoekwidget voor pakketten
Tracking API
Pakketmonitor
Volledige statusgeschiedenis voor elke zending
Problemen en uitzonderingen
Slimme probleemdetectie
Geavanceerde e-mail triggers en webhooks
Slimme claimteruggaven bij vervoerders
COndersteuningsbeheer voor vervoerders (voor directe contracten)
Ondersteuning API
Zendesk-integratie
Integratie met andere klantenservice-tools
Vraag klantbeoordelingen aan
Monitor externe zendingen
Gebruik de tarieven van Sendcloud voor retourzendingen
Slimme aanbevelingen ✨
Maak retourlabels aan
Voorgeprinte retourlabels
Douanedocumenten voor retourzendingen
Retour-API
Multi-channel retourmeldingen
Retourportaal
Retourregels
Ophalen van retourzendingen
Retouren met QR-code
Retourgoedkeuring
Betaalde retouren
Beheer van externe retourzendingen
Retouranalyse
Servicepuntkiezer
Servicepuntkiezer voor een gepersonaliseerd systeem
Regels voor de checkout
Bezorgopties in de checkout
Geschatte bezorgdatums
Duurzaamheidscore
Verzendanalyse
Verzendvolumes
Transittijden
Retouren
Leveringsprestaties
Problemen en uitzonderingen
Beoordeling van vervoerders-SLA
Leveringsprestaties
Slimme aanbevelingen
Geschatte leveringsdata
Inzichten in facturen
Integratie van datamagazijn
Live chat
Telefoon
Customer Success Manager
Slack channel
Verlengde uren en serviceniveaus
Technical Manager
Onze kortingstarieven
“Dankzij Sendcloud zijn onze problemen met labels aanzienlijk verminderd. We ervaren veel minder bezorgproblemen en ontvangen ook minder telefoontjes van klanten die vragen waar hun bestelling is.”
“Sendcloud maakt het integreren met vervoerders eenvoudig, waardoor we snel kunnen opschalen in Europese markten.”
Veelgestelde vragen
Hoe werkt het gratis abonnement?
Je kunt Sendcloud gratis en onbeperkt gebruiken. In het gratis abonnement betaal je alleen voor elk verzendlabel dat je aanmaakt.
Wanneer je gebruik maakt van de verzendmethode ‘Unstamped Letter’, geldt er een limiet van 50 labels per maand.
Let op: bij het gratis abonnement kun je alleen verzenden met de tarieven van Sendcloud. Om gebruik te maken van je eigen vervoerderscontract, meld je je aan voor een van de betaalde abonnementen.
Het gratis abonnement heeft een beperkte set functies en is afgestemd op de behoeften van webshops die hun eerste stappen in de e-commerce wereld zetten.
Zijn er opstartkosten?
Er zijn geen opstartkosten voor de Lite-, Growth-, Premium- en Pro-abonnementen.
Extra kosten kunnen van toepassing zijn in het geval van complexe integraties, specifieke verzoeken of gepersonaliseerde onboarding. Bekijk ons Enterprise-aanbod en neem contact op met een van onze verzendexperts voor een voorstel op maat op basis van de door jou gewenste set-up.
Kan ik mijn betaalde abonnement op elk moment annuleren?
Na de proefperiode wordt je plan automatisch verlengd, tenzij je het deactiveert. Maak je geen zorgen: je ontvangt hier tijdig herinneringen over.
We zouden het jammer vinden om je te zien vertrekken, maar je kunt je abonnement opzeggen voordat de volgende factureringscyclus ingaat. Ga naar Account > Abonnement > Deactiveer je abonnement om je abonnement te annuleren. Wil je in plaats daarvan je account verwijderen? Ga dan naar Account > Profiel, scrol omlaag en klik op Account verwijderen.
Je betaalde abonnement blijft actief tot de volgende verlengingsdatum, zodat je optimaal gebruik kunt maken van de functies die bij je huidige plan horen. Lees meer over hoe onze facturering werkt.
Heb ik een vervoerderscontract nodig om Sendcloud te kunnen gebruiken?
Je hebt de flexibiliteit om ofwel je eigen vervoerderscontract te gebruiken of de verzendtarieven van Sendcloud te hanteren.
Wij bieden kortingstarieven met verschillende vervoerders, waardoor je zonder vervoerderscontract kunt verzenden.
Als je echter al een vervoerderscontract hebt en gebruik maakt van een van onze betaalde abonnementen, dan heb je de optie om je bestaande contract te uploaden en te integreren in het Sendcloud platform.
Waar kan ik de verzendtarieven van Sendcloud vinden?
Voor een volledig overzicht van de verzendtarieven van Sendcloud, dien je een gratis account aan te maken.
Zodra je bent ingelogd in je Sendcloud-account, ga je naar Verzenden > Verzendtarieven om de beschikbare verzend- of retourmethoden per vervoerder te bekijken, samen met de bijbehorende prijzen.
Je kunt de richting van je zendingen kiezen (retour of uitgaand), de afmetingen en het gewicht van je pakketten invoeren en de landen selecteren die je interesse hebben. Je kunt de resultaten eenvoudig sorteren en filteren om de beste verzendmethode te kiezen op basis van prijs, transittijd, populariteit, klantbeoordelingen en meer.
Het is ook mogelijk om onze verzendtarieven op te halen via de API.
Wat is de prijs per label?
De prijs per label is een toeslag voor het aanmaken van verzendlabels.die bovenop je abonnementsprijs wordt gerekend. Houd er rekening mee dat dit geen verzendkosten zijn, maar de prijs voor het aanmaken van verzendlabels met Sendcloud.
De toeslag per label is afhankelijk van je abonnement: Lite (+ €0,10 per label), Growth (+ €0,09 per label), Premium (+ €0,08 per label) en Pro (+ €0,07 per label).
Na het overschrijden van de maandelijkse limiet voor je abonnement — Lite (400 labels), Growth (1000 labels), Premium (10.000 labels) en Pro (30.000 labels) — betaal je een extra €0,15 per label bovenop de oorspronkelijke kost.
Bijvoorbeeld, als je de limiet van 400 labels op het Lite-abonnement overschrijdt, wordt er €0,25 per extra label in rekening gebracht.
Lees meer over hoe wij je zendingen in rekening brengen en factureren.
Vanuit welke landen kan ik verzenden met Sendcloud?
Sendcloud ondersteunt momenteel verzending vanuit acht Europese landen: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Als je een factuuradres hebt in een van de bovenstaande landen (behalve het VK) en een direct contract met een ondersteunde vervoerder, kun je ook verzenden vanuit Tsjechië, Denemarken, Polen, Portugal en Zweden.
Vanuit deze landen kun je naar bestemmingen over de hele wereld verzenden.
Welke shopsystemen en marktplaatsen ondersteunen jullie?
Sendcloud integreert probleemloos met meer dan 50 verschillende shopsystemen, marktplaatsen, WMS en ERP’s, waaronder populaire platforms zoals Shopify, WooCommerce, Amazon en eBay. Bekijk onze appstore om ze allemaal te zien.
Staat jouw shopsysteem er niet bij? Geen zorgen, je hebt nog steeds opties. Sendcloud biedt de flexibiliteit om handmatig zendingen aan te maken, bestellingen te uploaden via CSV-bestanden of je systeem te integreren via onze API.
Kunnen 3PL's en fulfillmentproviders Sendcloud gebruiken?
Ja, we hebben een op maat gemaakte oplossing voor 3PL’s en e-commerce fulfillmentproviders. Krijg eenvoudig toegang tot meer dan 100 wereldwijde en lokale vervoerderspartners en bied extra diensten aan je e-commerceklanten, zoals trackingmeldingen en een retourportaal in hun eigen branding. Lees hier meer.
Wat voor soort ondersteuning bieden jullie?
Het niveau van klantenondersteuning dat je ontvangt varieert op basis van je abonnement.
Al onze klanten, ongeacht hun abonnement, hebben toegang tot ondersteuning via e-mail en live chat.
Vanaf het Growth-abonnement is er ook telefonische ondersteuning beschikbaar voor meer directe hulp.
Vanaf het Pro-abonnement krijg je een toegewijde Customer Success Manager toegewezen (soms ook beschikbaar bij lagere abonnementen, op aanvraag). Deze ondersteunt je bij onboarding, training, prestatiebeoordelingen en biedt strategisch advies en verzendexpertise.
Enterprise-klanten kunnen rekenen op begeleide onboarding met technische ondersteuning tijdens de implementatie, evenals uitgebreide ondersteuningsuren en serviceniveaus.
Kun je je antwoord niet vinden? Lees meer in het helpcentrum.
Automatiseer vandaag nog je verzendproces
Meer dan 2000 vijf sterren reviews