Skip to main content

Eindhoven, 26 juni 2024 – In lijn met haar missie om verzending wereldwijd te verbeteren, heeft Sendcloud, het complete verzendplatform voor e-commerce, vandaag het voornemen aangekondigd om isendu over te nemen, een Italiaans verzend- en automatiseringsplatform dat meer dan 1.000 online bedrijven ondersteunt. isendu zet het verzendproces om in nieuwe verkoopkansen. Het stelt verkopers in staat om in enkele seconden labels aan te maken, zendingen vanuit één dashboard te volgen en de klantervaring na aankoop te optimaliseren.

“Verzenden is de grootste kostenpost in de e-commerce en tegelijkertijd het belangrijkste knelpunt voor groei. Hoewel de meeste online winkels de kracht van e-commerce giganten als Amazon en Zalando missen, verwachten consumenten hetzelfde niveau van service en ervaring”, legt Rob van den Heuvel, CEO en mede-oprichter van Sendcloud, uit. “isendu deelt deze overtuiging en sluit perfect aan bij onze missie om verzenden wereldwijd te verbeteren. We kijken ernaar uit om isendu officieel te verwelkomen als onderdeel van Sendcloud en zullen hen bij elke stap onze volledige steun bieden.”

Met een jaaromzet van €741 miljard en een jaar-op-jaar stijging van 13% maakt de Europese B2C e-commerce sector een aanzienlijke groei door. Toch blijft het verzendproces een belangrijke uitdaging voor veel retailers, die worstelen met complexiteit en hoge kosten. Sinds de oprichting in 2019 heeft isendu zich gericht op het verbeteren van e-commerce voor kleine en middelgrote bedrijven, wat het een ideale match maakt met Sendcloud’s complete verzendplatform voor e-commerce.

“Omdat we de verschillen in de e-commerce erkenden, lanceerden we isendu in 2019, met de bedoeling kleine en middelgrote verkopers te helpen hun klantervaring te verbeteren”, zegt Lando Barbagli, CEO en medeoprichter van isendu. “Op basis van het decennium aan ervaring van Sendcloud in het ondersteunen van meer dan 25.000 klanten, zijn we ervan overtuigd dat we een sterke partner hebben gevonden om onze missie voort te zetten.”

Sendcloud en isendu zijn het onderling eens geworden over de belangrijkste voorwaarden van de overname, die naar verwachting tegen het einde van het derde kwartaal van 2024 zal worden afgerond, in afwachting van de gebruikelijke beoordelingen en goedkeuringen van de relevante regelgevende instanties.

Sendcloud Announces Intent to Acquire isendu

Over Sendcloud

Sendcloud is het complete verzendplatform voor e-commerce, waarmee retailers, marketplaces en fulfilmentbedrijven hun activiteiten kunnen opschalen en uitstekende verzendervaringen kunnen bieden.

De consument van vandaag wil zelf beslissen waar, wanneer en hoe hij een bestelling ontvangt. Het is een uitdaging om aan deze behoeften te voldoen en tegelijkertijd winstgevend te zijn. Sendcloud lost dit op door het gehele verzendproces te centraliseren en te automatiseren. Van het afdrukken van labels tot het verstrekken van trackingupdates onder jouw merk en het beheren van retourzendingen:
Sendcloud stelt je in staat om het verzendproces vanaf de check-out tot aan retourzendingen in eigen hand te hebben.

Gesteund door Softbank en L. Catterton en vertrouwd door 25.000 bedrijven in heel Europa, heeft Sendcloud als missie om verzenden wereldwijd te verbeteren.

Over isendu

isendu is het Italiaanse platform dat een revolutie teweegbrengt in e-commerce management door alle verkoopkanalen soepel te integreren met vervoerders en de activiteiten na aankoop voor online verkopers te verbeteren. Via een intuïtief dashboard vereenvoudigt het het orderbeheer voor alle verkoopkanalen en biedt het real-time tracking van zendingen. isendu optimaliseert de klanttevredenheid en stimuleert e-commerce verkopen door gebruik te maken van geavanceerde marketingoplossingen via WhatsApp, waardoor nieuwe verkoopkansen ontstaan.

isendu vereenvoudigt en stimuleert niet alleen de groei van e-commerce, maar ondersteunt ook het succes van online verkopers.

Iris Delmee

Als PR Manager bij Sendcloud eet Iris Delmee nieuws als ontbijt. Ze is vanuit haar rol altijd op zoek naar nieuwe trends op het gebied van e-commerce logistiek en onderzoekt graag hoe consumentenverwachtingen veranderen. Het liefst duikt ze in de data om webwinkels op basis van real time inzichten te adviseren bij hun verzendstrategie.

Begin vandaag nog met slimmer verzenden

Start gratis
Ingesteld in 5 minuten Geen technische kennis nodig Gratis support
Stars

Meer dan 2000 vijf sterren reviews

G2 Crowd Logo Trustpilot Logo Capterra Logo