Skip to main content
Software per spedizioni ecommerce e creazione etichette
Dashboard di sendcloud per creare etichetta di spedizione
Integrazione dei corrieri alla piattaforma  di spedizione sendcloud
Aanbevolen verzendmethodes
overview van inkomende orders met de melding 'verzendregel toegepast'
tendencias 2020 ecommerce
Voorbeeld van een douanedocument
postage label
A woman holding a jacket
A world map is surrounded by various currencies and marked with numerous push pins, indicating different locations around the globe.

FAQ’s

Hoe maak ik een verzendlabel?

Om een verzendlabel aan te maken met Sendcloud, koppel je eerst je webshop om alle bestellingen te importeren. Bewerk indien nodig de orderdetails, selecteer de orders die je wilt verzenden en klik op ‘Aanmaken Verzendlabels’ om ze te downloaden of te printen.

Ik wil een order wijzigen voordat ik het label print – hoe doe ik dat?

Druk op het potlood-icoontje naast de order die je wilt wijzigen om de order te bewerken. In de detailweergave van de bestelling kun je de verzendmethode, het adres, het verzekeringsbedrag, contactgegevens en andere bestelgegevens wijzigen. Je kunt ook de dropdown-optie gebruiken om snel wijzigingen aan te brengen in de verzendmethode en de verzekering.

Hoe print ik de verzendlabels en in welk formaat worden ze geprint?

Zodra je je labels hebt aangemaakt, verschijnen ze in het tabblad ‘Gecreëerde labels’. Selecteer de verzendlabels die je wilt printen en druk op de knop ‘Printen’.

Met Sendcloud worden al je labels gemaakt in standaard A6-formaat (105 x 148 mm). Je kunt een standaard laberprinter gebruiken met normaal papier of A4-formaat stickerpapier (zodat je 4 labels per A4-vel kunt afdrukken), of een gespecialiseerde thermische labelprinter die zelfklevende etiketten in A6-formaat print.

Kan ik verzendlabels in bulk printen?

Ja, Sendcloud ondersteunt bulkprinten, waardoor het eenvoudig is om grote orders efficiënt af te handelen en nog meer tijd te besparen.

Kan ik verzendlabels ook handmatig aanmaken?

Je kunt verzendlabels handmatig aanmaken door op de knop ‘Nieuwe Verzending’ rechtsboven in je scherm te drukken. Je krijgt dan een formulier te zien, waarin je de gegevens van je klant en de bestelgegevens kunt invullen.

Zodra je alle benodigde gegevens hebt ingevuld, kun je op ‘Label Aanmaken’ drukken om het formulier op te slaan en te printen. Je kunt ook verzendlabels maken door een spreadsheet met bestellingen te uploaden vanuit een .CSV-bestand.

Hoelang is een verzendlabel geldig?

Dit hangt af van het land en de vervoerder. We raden je aan om contact op te nemen met onze klantenservice voor meer informatie over de geldigheid van de verzendlabels.

Hoe en waar plak ik het label op de verpakking?

Een verzendlabel wordt normaal gesproken op de grootste kant van het pakket geplakt, idealiter aan de bovenkant. Het label moet het juiste formaat hebben, zodat het goed past. Zorg ervoor dat het label niet over de randen heen valt; belangrijke informatie wordt dan misschien niet gezien of kan niet worden gescand.

Lees er meer over in onze blog Wat is een verzendlabel?.

Hoe kan ik verzendlabels voor retourzendingen maken en toevoegen aan mijn pakketten?

Met Sendcloud kun je automatisch retourlabels genereren en deze direct aan je zendingen toevoegen. Dit zorgt voor een soepel retourproces voor je klanten, verhoogt de klanttevredenheid en vereenvoudigt de retourafhandeling voor jouw webshop.

Ontdek Retourlabels in de doos

Aan de slagPraat met een expert